Per a dur a terme aquest objectius els professors de valencià fa temps que ens associàrem per tal de promoure sinèrgies que propiciàrem trobades entre joves que vegen en les nostres classes les millors de les intencions per a fer dels alumnes persones que s'identifiquen amb la nostra cultura pròpia sense per això deixar d'obrir-nos al món.
L'any passat participàrem d'aquestes activitats amb l'alumnat de "Valencià: llengua i imatge" i enguany tenim la sort de fer-ho amb tots els de 1r de batxillerat tot incloent l'activitat dins de l'assignatura de Valencià i de "Cultura audiovisual". Tornem a fer la proposta per la bona acollida que va tenir entre l'alumnat i per la repercursió social d'aquesta mena d'esdeveniments.
A més, enguany, gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de València, s'ha millorat el disseny i s'han ampliat els possibles llocs a visitar. Som 22 centres els que participarem en la Valencianada16 i vora a 1400 alumnes de Batxillerat, cicles i ESO. Per altra banda, els instituts de València no serem els únics que participarem en aquesta activitat de geolocalització del patrimoni del cap-i-casal. També es farà l'activitat a Zaragoza, Alcoi, Manresa i Barcelona. Totes aquestes ciutats i moltes altres formaran part de l'esdeveniment internacional conegut com #WMCP16.
#WMCP16 #VLCda16 #VLCda16iesivillena |
Per preparar-ho tot, el professorat de l'associació “1entretants” fa temps que ens reunim i hem deixat constància de tot el procés a la nostra xarxa social a la que us invitem a participar.
Els objectius generals de la proposta, a més de la divulgació del patrimoni cultural valencià, consisteixen a establir ponts entre l'ensenyament formal i el no formal, difonent també l’ús de dispositius mòbils per a l'aprenentatge en contexts reals. Els detalls de l’activitat són els següents:
Data: 17 de febrer del 2016. Eixirem de la Malva-rosa cap al MuVIM on ens retrobarem amb la resta d'estudiants dels altres instituts que hi participen a les 9.30 del matí fins a les 13:30 h.
Objectius: Millorar el coneixement de la ciutat de València, aprendre a desplaçar-se per la ciutat mitjançant el transport públic amb l'ajuda dels dispositius mòbils EMT i utilitzar el mòbil amb interés social i educatiu. I com no aprendre a treballar en equip tot repartim les tasques que us hem passat en el decàleg del participant a la valencianada.
Continguts: Els alumnes, en grups de 4 o 5, buscaran 5 punts concrets de la ciutat. L’activitat els ha de permetre localitzar qualsevol punt de la ciutat tot combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (Internet Mobile, geolocalització, xarxes socials, codis QR, RA realitat augmentada…). El professorat coneixerà en tot moment on es troben els alumnes mitjançant les eines de geolocalització. Els llocs que visitaran els alumnes es faran públics amb les fotografies i vídeos que es penjaran en la xarxa social Instagram amb els hastags #vlcda16 #wmcp16 i #VLCda16iesivillena en algunes ocasions i només quan estiguen davant dels elements patrimonials pertinents podran accedir a informació que els permetrà resoldre algun enigma literari, arquitectònic o històric (se n'adjudicarà un de diferent a cada equip); el grup es farà un selfie per demostrar que hi ha estat i que han acabat el treball amb eixa targeta i respondrà l'enquesta.
Organització: Es tracta d’una experiència interdisciplinar, organitzada amb la col·laboració de la Xarxa Cooperativa d’Ensenyament en Valencià 1entretants (http://1entretants.ning.com), basada en la Barcelonada 2.0 (http://barcelonada.cat/) desenvolupada per la xarxa LaceNet (http://www.lacenet.org/joomla/) del Bages (Catalunya).
Xarxes i hashtags d'interés:
@iesivillena @1entretants @muvim
#valencianada16 #culturavalenciana #vlcpatrimonicultural
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada