- Humor, erotisme i realisme, a més de la seua condició de terceres en l'amor.
- Impotència, repressió, voyeurisme i tendència al lesbianisme, segons aseenyala Vargas Llosa al seu estudi sobre el Tirant lo Blanc.
- Paper d'incitadores que totes dues exerceixen amb els amants Calixte i Tirant, massa tímids.
- Comportament, llenguatge viu, jocs de paraules i ple de refranys com per ex.: "
- Paral·lelismes d'acció, situació i retòrica en almenys quatre moments cabdals de les dues obres: 1r l'enamorament; 2n l'escena de trobada de les parelles secundàries; 3r la trobada, després de diverses peripècies i gràcies a la insistent tasca de la tercera; 4t la mort de l'amant a continuació i com a conseqüència de la relació mixta amb la seua dama, al qual s'afegiria la mort de l'amant i el desconsol irreparable del pare, que mor també al Tirant lo Blanc.
- Saber-ne més de Plaerdemavida.
ACTIVITATS PER A DESPRÉS DEL VISIONAT DE L'OBRA:
Si vols plantejar-te algunes preguntes abans de l'obra entra ací>>> Si no tria un d'aquests temes per a fer una disertació oral:
- Imagina que entrevistes a algun dels personatges de l'obra sobre per què es deixen guiar per les passions descontrolades: amor, sexe, diners, venjança.
- Calixte i Melibea: l'amor cortés i la passió amorosa. Definició del concepte "malalts d'amors".
- El personatge de Celestina com a mitjancera.
- Els criats: Sempronio i Pármeno.
- El món dels lupanars: Elicia, Areúsa i Centurio.
- Medicina i bruixeria a l'època.
- El tema de la fortuna a La Celestina: al·lusions, contrastos, etc. Significat del monòleg final de Pleberio.
- Acusacions durant la Inquisició i la dictadrua franquista que considerava l'obra: atea, nihilista i materialista. Front a la versió teatral que posa l'accent en el caràcter rebeld, insubmís i lúcid de la protagonista.
- Reflexió sobre les adaptacions cinematogràfiques de La Celestina.
- Opinió personal sobre l'adaptació teatral del grup Atalaya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada